Icon play
zamknij

teraz
na antenie

Wybierz radio, które chcesz słuchać

Radio kielce
Folk radio

teraz
na antenie

close

Czy pacjenci są zadowoleni z pracy przychodni? Sprawdzi NFZ

Narodowy Fundusz Zdrowia sprawdzi, czy pacjenci są zadowoleni z funkcjonowania przychodni podstawowej opieki medycznej. W tym celu do osób, które skorzystały z porady lekarza pierwszego kontaktu, mogą zadzwonić ankieterzy na zlecenie funduszu.

Autor: Iwona Murawska

21.07.2020 13:40

image Kielce. Nowy punkt przyjęć interesantów Narodowego Funduszu Zdrowia przy al. IX Wieków Kielc Fot. Jarosław Kubalski / Radio Kielce

Jak informuje Beata Szczepanek, rzecznik świętokrzyskiego oddziału NFZ, badanie przeprowadzone będzie w formie rozmowy telefonicznej, która potrwa kilka minut. W tym czasie ankieter zada 12 pytań.

- Dotyczyć one będą tego, jaki to był rodzaj porady, czy pacjent miał problem z dodzwonieniem się do przychodni, czy problem, z którym zwrócił się do lekarza został rozwiązany, czy lekarz w sposób jasny i zrozumiały udzielił pacjentowi informacji na temat problemu zdrowotnego oraz czy pacjent otrzymał wszystkie dokumenty potrzebne do wykonania zaleceń lekarza, u którego odbyła się wizyta. Ankieter zapyta również o to, czy w sytuacji, gdy teleporada nie rozwiązała w pełni problemu, zaoferowana została pacjentowi możliwość umówienia wizyty osobistej oraz czy pacjent skorzystał z możliwości umówienia wizyty osobistej, będącej konsekwencją przeprowadzonej teleporady - wyjaśnia Beata Szczepanek. 

Badanie obejmie pacjentów, którzy w ostatnich czterech miesiącach skorzystali z porady lekarza pierwszego kontaktu. Jak dodaje Beata Szczepanek, ankieta jest anonimowa.

- Nie potrzebujemy i nie będziemy pytać o żadne dane osobowe, dlatego też w trakcie tej rozmowy z ankieterem respondent nie musi udzielać informacji dotyczących np. skierowania, wystawionych recept, czy podawać swojego imienia, nazwiska lub numeru PESEL. Takich absolutnie danych, ani nasi ankieterzy nie będą potrzebowali, ani prosili o ich podanie - uczula Beata Szczepanek.

Ankieterzy, którzy zadzwonią do pacjentów działają na zlecenie Narodowego Funduszu Zdrowia. W razie jakichkolwiek wątpliwości można potwierdzić ich tożsamość kontaktując się z Telefoniczną Informacją Pacjenta, pod bezpłatnym numerem 800 190 590.

icon-tag

Tagi do tego wpisu

NFZ RK Kielce Beata Szczepanek ankieta
other news

Podobne wiadomości

Kto może wyrobić kartę EKUZ? Podpowiada NFZ

Kto może wyrobić kartę EKUZ? Podpowiada NFZ

Jakie są zasady wyjazdu do sanatorium? Odpowiadały ekspertki z NFZ

Jakie są zasady wyjazdu do sanatorium? Odpowiadały ekspertki z NFZ

NFZ otwiera punkty obsługi pacjentów. Co będzie można załatwić?

NFZ otwiera punkty obsługi pacjentów. Co będzie można załatwić?

Za świadczenia związane z COVID-19 NFZ wypłacił już szpitalom 400 mln zł

Za świadczenia związane z COVID-19 NFZ wypłacił już szpitalom 400 mln zł