Icon play
zamknij

teraz
na antenie

Wybierz radio, które chcesz słuchać

Radio kielce
Folk radio

teraz
na antenie

close

NFZ sprawdza skargi pacjentów

Świętokrzyski NFZ sprawdza cztery pisemne skargi pacjentów, dotyczące rozbieżności między informacjami w Zintegrowanym Informatorze Pacjenta, a faktycznym wykonaniem świadczeń.

Autor: Iwona Murawska

20.09.2013 14:05

image NFZ umożliwił rejestrację do ZIP w siedzibie MPK, wielu pracowników przedsiębiorstwa skorzystało z tej możliwości Fot. Iwona Murawska / Radio Kielce

Jedna ze skarg dotyczyła tego, że lekarz wykazał w systemie, iż przyjął pacjenta dwa razy, tymczasem pacjent twierdzi, że tylko raz. Lekarz dostał od NFZ pieniądze za obydwie porady- informuje rzecznik świętokrzyskiego funduszu, Beata Szczepanek.

Do świętokrzyskiego oddziału funduszu dzwoniło kilkunastu pacjentów, którzy twierdzili, że zauważyli rozbieżności pomiędzy tym, co jest zawarte w systemie ZIP, a faktycznymi świadczeniami. Skargi te nie będą jednak przez fundusz sprawdzane. NFZ bada tylko zgłoszenia pisemne.

Przebywająca dziś w Kielcach prezes Narodowego Funduszu Zdrowia Agnieszka Pachciarz wyjaśnia, że wnioski telefoniczne nie są i nie będą brane pod uwagę. Aby instytucja mogła wszcząć kontrolę, pacjent musi skierować imienną skargę oraz podać, w której placówce medycznej doszło do złamania prawa.

Zintegrowany Informator Pacjenta, dzięki któremu można sprawdzić historię leczenia działa od 1 lipca. Do tej pory zarejestrowało się w nim 16 tysięcy mieszkańców województwa świętokrzyskiego.

icon-tag

Tagi do tego wpisu

NFZ ZIP